§ 1 - NAVN
§ 2 - MEDLEMMER
§ 2a - INDMELDELSE
§ 3 - FORMÅL
§ 4 - GENERALFORSAMLING
§ 4a - ORDINÆR GENERALFORSAMLING
§ 4b - EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
§ 4c - AFSTEMNING
§ 4d - STEMMERET
§ 5 - BIDRAG
§ 6 - BESTYRELSE
§ 7 - BESTYRELSESMØDE
§ 8 - TEGNINGSBERETTIGELSE
§ 9 - REGNSKAB
§ 10 – SÆRLIGE BESTEMMELSER
Foreningens navn er ”Grundejerforeningen Slettebjerget nr. 68 til nr. 95” og omfatter
klyngehuse med nævnte nr. i Ny Hammersholt by, Nr. Herlev sogn.
Foreningens hjemsted er Hillerød Retskreds, hvorunder den i enhver henseende hører.
De til enhver tid værende ejere af de 28 ejendomme, matr.nr. 9 dq - 9 dø og 9 ea - 9 er,
alle af Hammerholt by, Nr. Herlev sogn, som ved overtagelsen af ejendommene har
forpligtet sig hertil, jf. den på ejendommene tinglyste deklaration stk. 1.
Der kræves et medlemskab pr. matr.nr.
Alle medlemmer optages med de samme rettigheder og forpligtelser. Medlemmerne er
underkastede nærværende grundejerforenings til enhver tid gældende vedtægter.
Ved afhændelse af en ejendom indtræder den nye ejer i den gamle ejers rettigheder og
forpligtelser. Ved salget pålægges det sælgeren udtrykkeligt at henlede købers
opmærksomhed på den ovenfor nævnte, på ejendommene tinglyste deklaration samt på
nærværende grundejerforenings til enhver tid gældende vedtægter.
Ejendommene må ikke erhverves med udlejning som formål.
Registrering af medlemskab sker ved henvendelse til bestyrelsen.
Grundejerforeningens formål og opgave er at varetage medlemmernes fælles interesser
vedrørende de ejendomme og fællesarealer, der hører under foreningens område, samt
drift og vedligeholdelse af disse, og i det omfang det er muligt at holde sig orienteret om
de forhold, der kan have betydning for foreningens medlemmer.
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
ORDINÆR generalforsamling afholdes hvert år i februar måned. Forslag, der af
medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal skriftligt være
bestyrelsen i hænde senest den 10. januar.
Generalforsamlingen indkaldes skriftligt eller ved mail til hver enkelt matr.nr. af
bestyrelsen med mindst 21 dages varsel, bilagt det reviderede regnskab, dagsorden m.v.
Forslag, der ikke er taget med på dagsordenen, kan ikke sættes under afstemning.
På den ordinære generalforsamling behandles følgende punkter:
Valg af dirigent.
Formandens beretning for det forløbne år.
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
Forslag fra medlemmerne.
Forslag fra bestyrelsen, herunder fastsættelse af kontingent, samt vedtagelse af budget.
Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Valg af suppleanter.
Valg af revisor og suppleant for samme.
Eventuelt.
Alle valg til bestyrelsen gælder for 2 år, idet der hvert år afgår afvekslende 2 eller 3
medlemmer. Suppleanter til bestyrelsen, revisor og revisorsuppleant vælges ligeledes
for 2 år. Genvalg kan finde sted.
EKSTRAORDINÆR generalforsamling indkaldes på samme måde og med samme frist
som den ordinære og afholdes så ofte som bestyrelsen finder det nødvendigt, eller efter
at mindst l/4 af foreningens medlemmer til bestyrelsen indgiver skriftlig, motiveret
begæring med angivelse af dagsordenen for den ekstraordinære generalforsamling.
Når sådan begæring er indgivet til bestyrelsen, skal generalforsamling afholdes inden 6
uger efter dennes fremsendelse. Hvis ikke mindst 3/4 af de medlemmer, der har ønsket
den ekstraordinære generalforsamling indkaldt, er til stede på generalforsamlingen, kan
dagsordenen nægtes behandlet.
På generalforsamlingen vedtages forslagene med simpel stemmeflerhed. I tilfælde af
stemmelighed er forslaget forkastet.
Ved vedtægtsændringer og ved beslutninger, der kræver økonomiske indbetalinger
udover administrationskontingentet, kræves dog kvalificeret flertal på 3/4 af de på en
generalforsamling fremmødte medlemmer, jf. deklarationens stk. 2, pkt. 2.
De på generalforsamlingen vedtagne beslutninger indføres i foreningens referat, der
underskrives af dirigenten og bestyrelsen.
På grundejerforeningens generalforsamlinger har hvert matr.nr. to stemmer. Et medlem
kan lade sig repræsentere ved skriftlig fuldmagt.
Stemmeafgivning er ikke skriftlig, medmindre et medlem forlanger det. Både stemmeret
og valgbarhed fortabes, hvis en restance til foreningen ikke er betalt senest 8 dage før
en generalforsamling.
Til foreningens drift og administration opkræves et kontingent pr. matr.nr., størrelsen af
kontingentet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling, jf. § 4a.
Kontingentet fordeles på en driftskonto og en vedligeholdskonto. Driftskontoen afholder
udgifter til foreningens løbende drift. Vedligeholdskontoen afholder udgifter til
vedligehold og ny anlæg.
Kontingentet opkræves kvartalsvis. Betalingen sker til foreningens bankkonto, postering
på bankkontoen gælder som medlemsbevis.
Restancer over 2 måneder indgives - efter at medlemmet er adviseret herom - til
inkasso. Er et medlem utilfreds med bestyrelsens afgørelse med hensyn til
inkassoforretning vedrørende kontingent eller andet til foreningen skyldigt beløb, kan
afgørelsen indankes for den første generalforsamling, hvis afgørelse er endelig.
Hvis grundejerforeningens driftsudgifter skulle overstige indtægterne af det årlige
kontingent, pålignes underskuddet de enkelte matr.nr. med lige store andele.
Foreningen ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer, valgt på den ordinære
generalforsamling blandt foreningens medlemmer.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer.
Næstformanden skriver et referat over generalforsamlinger og bestyrelsesmøder.
Bestyrelsen varetager den daglige ledelse af foreningens anliggender.
Bestyrelsesmøder afholdes så ofte som et bestyrelsesmedlem finder det nødvendigt.
Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede. På
bestyrelsesmøder afgøres sagerne ved simpelt stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed
er formandens stemme udslagsgivende.
Ved bestyrelsesmøder skrives referat, der underskrives af de tilstedeværende
medlemmer.
Bestyrelsessuppleanterne deltager ved bestyrelsesmøderne på lige fod med
bestyrelsesmedlemmerne, men uden stemmeret.
Foreningen tegnes i alle anliggender af 2 medlemmer af bestyrelsen, hvoraf et skal være
formanden eller næstformanden.
Generalforsamlingsgodkendelse kræves til beslutninger, der kræver økonomiske
forpligtigelser udover administrationskontingent.
Foreningens regnskabsår er kalenderåret.
Regnskabet revideres af en revisor, der vælges af generalforsamlingen, jf. § 4a.
Revisor har ret og pligt til uanmeldt revision.
Revisor skal senest den 15. januar have regnskabet til revision.
Kassereren fører en af revisor autoriseret kassebog samt protokol over medlemmerne.
Kassereren drager omsorg for udsendelse af opkrævninger, modtager indbetalinger og
foretager nødvendige, mindre udbetalinger. Kassereren må til sin disposition kun have
en mindre kassebeholdning - max. kr. 500,00.
Foreningens øvrige midler skal indestå på foreningens bankkonto eller konto i
sparekasse.
Ikke budgetlagte udgifter over 5.000,00 kr. må kun anvises til udbetaling af kassereren
og formanden i foreningen - i formandens fravær næstformanden.
Forekommer der spørgsmål, hvorom disse vedtægter intet foreskriver, er bestyrelsen
pligtig efter bedste evne og overbevisning at afgøre og løse disse, men skal dog
fremlægge sagen til medlemmernes godkendelse ved først kommende
generalforsamling. I særlige vigtige anliggender skal bestyrelsen indkalde til
ekstraordinær generalforsamling.
Ovenstående vedtægter er vedtaget på den dertil indkaldte stiftende generalforsamling
den 16. februar 1979, med efterfølgende ændringer vedtaget på den ordinære ge-
neralforsamling den 6. april 1988 og 18. marts 2025.